Blog

Sådan udnytter du sociale medier til din restaurant

OleMortensen

Hvad kan sociale medier gøre for din restaurant? Det er én ting at have en online butik, det er en helt anden ting at bruge Facebook, Instagram eller Twitter til at drive kunder til din butik OG konvertere deres interesse til omsætning.

Sociale medier driver trafik til din restaurant hjemmeside.

 

Du kan tale om dine madretter eller dine tjenester på dine sociale netværk og dirigere dem til dit websted. Folk kan derefter hurtigt finde din restaurant. Du er kun et klik væk. Ved at bruge iøjnefaldende billeder og videoer kan du inspirere dem til at købe online eller besøge din spisested. Sørg for at fortælle din brandhistorie og vær innovativ, hver gang du får chancen.

 

Sociale medier gør kundeservice nemmere

 

Folk føler sig trygge ved at dele deres interesser og ønsker online. Med sociale medier er du i stand til at lytte til dine kunder og reagere på dem med det samme. Du kan også besvare forespørgsler før salg og tilbyde support efter salg. Facebook giver også folk mulighed for at gennemgå din menu, hvilket kan give andre et mere detaljeret indblik i dine tilbud.

 

Sociale medier holder dig top-of-mind

 

Facebook er den største social media platform derude. I 2022 blev det anslået, at der var 2.91 milliarder månedlige aktive brugere i alderen 13-65+. Ved at øge din tilstedeværelse på sociale medier kan du nå ud til potentielle kunder og skabe opmærksomhed om dine retter gennem interaktion, hvilket hjælper dig med at forblive top-of-mind.

 

Annoncering på sociale medier giver dig mulighed for at blive målrettet

 

Har du en rabat eller speciel til en kommende begivenhed? Brug Facebook, Instagram eller Twitter til at annoncere og nå ud til de kunder, du ønsker efter placering, interesser eller aldersgruppe. Men glem ikke at forstærke dit budskab på dit websted.

 

Sociale medier udvider brandhistorien og tilbyder værditilvækst indhold

 

Sociale medier kan over tid blive en forlængelse af din hjemmeside og tilbyde værditilvækst indhold såsom blogindlæg og videoer, der inspirerer din målgruppe og får dem til at tale om dit produkt eller din tjeneste.

 

Brug influencer på sociale medier til at drive trafik til dit websted

 

En anden god måde at drive trafik til din butik på er ved at bruge indflydelsesrige sociale medier. Influentere på sociale medier er mennesker med en stor tilhængerskare på sociale medier. De kan være bloggere, berømtheder eller tankeledere i en bestemt branche. Dette er en effektiv måde at promovere dit brand på. Influentere på sociale medier kan gå ind for dit brand og dele deres positive erfaringer med at anmelde dine retter.

 

Social integration på din hjemmeside

Vi sørgede for at tage fat på denne, fordi det er en af ​​de enkleste ting at inkludere på et websted, men det er chokerende at se, hvor mange virksomheder, der gør det forkert.

Hvis en kunde gennemser din hjemmeside og ønsker at få de seneste oplysninger om kampagner eller endnu bedre, så del en udtalelse, chancerne er store, at de klikker på dine sociale mediers links og efterlader dig en besked der. Men alt for ofte kan disse links enten ikke findes, eller de virker faktisk ikke.

Derudover bør hver side på en professionel hjemmeside have sociale delingsknapper, så personer, der kan lide dit indhold, kan dele det med deres venner og kolleger og give dig endnu flere vidunderlige kunder.